CityLife

CityLife is een digitaal retailplatform met community-aanpak. De mogelijkheden zijn uitgebreid, maar bovenal is het een oplossing voor een grote uitdaging. CityLife gelooft in samenwerking, community en klantenbinding bij lokale handelaars te brengen en om klanten en bezoekers naar een aantrekkelijk stadscentrum te lokken. Samen vormen de zelfstandige zaken een groot en toegankelijk netwerk en hebben ze de knowhow en daadkracht in huis om de concurrentiestrijd met online- en winkelketens aan te gaan.

cl2

Wat is het idee achter CityLife?

De klant ontvangt een digitale klantenkaart, fysiek met een QR-code of als app op de smartphone, verzamelt virtuele stempels bij elke aankoop
en kan die omzetten in reële kortingen en voordelen in zijn favoriete lokale winkels, bars of horecazaken. Bovendien krijgt de klant - en dat is het unieke aan dit systeem- ook voordelen van externe partijen, al dan niet in groep. Zo spaart hij of zij niet enkel voor een gratis koffie in de favoriete ontbijtbar, maar krijgt hij of zij bijvoorbeeld ook gratis belminuten bij Mobile Vikings of liever sparen voor een goed doel? Dat kan evengoed. Naast punten in de zaak bouw je
credits op voor een extern doel.

Enkele voorbeelden

Vikingdeals https://mobilevikings.be/nl/citylife/
KBC/CityLife goede doel http://kbc.citylife.be/

Innovatie en incubatie

CityLife is een ambitieus project voor de lange termijn. Innovatie is van doorslaggevend
belang voor alle partners. Daarom kiest CityLife voor een open innovation model. ECOSYSTEEM MET IDEEËN Research & development is geen uniek verhaal voorbehouden aan uitverkoren spelers. Juist door samen te werken op verschillende terreinen en met verschillende expertises ontstaan nieuwe ideeën en nieuwe toepassingen. Open innovatie is de stimulans om niet op de lauweren te rusten, maar te blijven werken aan een product dat zich steeds verbetert. Op vlak van R&D wil CityLife een community starten – noem het gerust een eigen ecosysteem - waar ideeën vrij kunnen broeden. In samenwerking kan een levend laboratorium ontstaan waar industriële en academische partners elkaar uitdagen
en testen uitvoeren. Zo’n ecosysteem kan bestaan uit onderdelen van de eigenlijke partners, aangevuld met start-ups en creatievelingen. Het doel: het blijven verkennen van de mogelijkheden van CityLife met een duidelijk toegevoegde waarde. Zo’n ecosysteem kan uit verschillende partners bestaan. In de eerste plaats denken we aan mobiele stadsapplicaties, bestaande community’s, technische partners en complementaire diensten. Aangevuld met enkele partners die ondersteuning en coaching bieden is er veel speelruimte en zijn er vooral veel mogelijkheden.

cl

Ecosysteem van partners en starters

Door een netwerk aan partners en samenwerking is niet enkel de deelnemende handelaar, de stad of de klant een bevoorrechte aandeelhouder met duidelijke voordelen, maar ook de bedrijven en start-ups die in het innovatieproject betrokken zijn. Dankzij het open innovation-model en het open karakter van het platform is er ruimte voor vernieuwing en nieuwe economie. Het incubatiemodel van CityLife heeft als doel nevenprojecten en succesvolle nazaten te lanceren. Een dergelijk ecosysteem van collaboraties en associaties heeft duidelijke economische pluspunten op lange termijn. Het geeft de kans aan nieuwe bedrijven en starters om zich te ontwikkelen en mee de digitale stap te zetten in een smart city-context. Dat zorgt op zich voor werkgelegenheid en nieuwe economische stimulansen en mogelijkheden.

2

Voordelen aangaande co-creatie voor de startup

Contact en advies van experten met kennis van de markt.
Het op de markt brengen van diensten via een keypartners.
Deel uit maken van een netwerk van partners en zakenrelaties.
Weinig start kapitaal

3

Aanspreekpunt

Jeroen Verraest
jeroen.verraest@citylife.be
Product lead
Kempische Steenweg 309/1
B- 3500 Hasselt
mobiel +32 486 55 12 17

citylife.be

Deel deze pagina

En liken kan ook in één muisklik.

Ondernemend? Schrijf je in.

Maak kans op de prijzenpot

Inschrijven

Contacteer ons

Vragen over de wedstrijd?

info@18-28.be